[1] T. C. Kandpla, L. Broman, Renewable energy education: A global status review, Renewable and Sustainable Enrgy Reviews, Vol. 34, pp. 300-324, 2014.
]2[ ص. مطهر، و ع. عالم رجبی، آموزش انرژی های تجدید پذیر در ایران، فصلنامه آموزش مهندسی ایران، سال هجدهم، شماره 69، بهار 1395، صص 90-77.
]3[ ک. قرئلی، و همکاران، آموزش دانشگاهی انرژی های تجدید پذیر، فصل نامه علمی ترویجی انرژی های تجدید پذیر و نو، سال سوم، شماره اول، تابستان 1395، صص 63-57.
[4] Y. H. Elawadi, A. S. Tolba, Educational objectives of different laboratory types: A comparative study, International Journal of Computer Science and Information Security, Vol. 6, No. 2, pp. 89-96, 2009.
[5] M. Kostelnikvova, M. Ozvoldova, Remote experiments in primary school science education, International Journal of Online Engineering, Vol. 9, Issue 5, pp. 45-51, 2013.
[6] S. Seiler, Current trends in remote and virtual lab engineering, Where are we in 2013?, International Journal of Online Engineering, Vol. 9, Issue 6, pp. 12-16, 2013.
[7] A. Beghi, A. Cervato, M. Rampazzo, A remote refrigeration laboratory for control engineering education, IFAC-PapersOnLine, Vol. 48-29, pp. 025-030, 2015.
[8] J. Chacon, M. Guinaldo, J. Sanchez, S. Dormido, A new generation of online laboratories for teaching automatic control, IFAC-PapersOnLine, Vol. 48-29, pp. 140-145, 2015.
]9[ ع. صفوی، ص. صالحی، م. معتمدی، ا. کیخا، س. نقوی، و ح. غفاری، اولین آزمایشگاه مجازی و از راه دور ایران برای مهندسان کنترل: طراحی و اجرا، فصلنامه آموزش مهندسی ایران، سال نهم، شماره 34، تابستان 1386، صص 76-57.
]10[ ع. صفوی، م. مستعلی، و ا. کیخا، کنترل و نظارت زمان حقیقی از طریق شبکه به کمک Labview و Matlab، فصلنامه آموزش مهندسی ایران، سال دهم، شماره 38، تابستان 1387، صص 71-41.
]11[ ع. قدمیاری، ع. صفوی، و م. حسن پور، طراحی و اجرای آزمایشگاه های مجازی زمان حقیقی و کنترل از راه دور در راستای تحقق آموزش های مجازی و از راه دور، فصلنامه دانشگاهی یادگیری الکترونیکی (مدیا)، دوره 1، شماره 1، 1389، صص 37-30.