%0 Journal Article %T بررسی وضعیت فعلی و تقاضاهای آینده انرژی تجدیدپذیر در ایران و بازاریابی آن %J نشریه انرژی های تجدیدپذیر و نو %I %Z 2423-4931 %A پوردربانی, راضیه %D 2020 %\ 03/20/2020 %V 7 %N 1 %P 118-124 %! بررسی وضعیت فعلی و تقاضاهای آینده انرژی تجدیدپذیر در ایران و بازاریابی آن %K انرژی تجدیدپذیر %K ایران %K بازاریابی %K سوخت فسیلی %R %X امروزه با کاهش مصرف سوخت‌های فسیلی در جهان، استفاده از انرژی‌ها نو نقش مهمی در سبد انرژی جهان، بدست آورده است. استفاده از انرژی‌های نو و روشهای سازگار با محیط زیست برای تولید برق یکی از اولویت‌های امروز کشورهای توسعه‌یافته هست؛ ایران به دلیل شرایط خاص جغرافیایی خاص، ظرفیتهای زیادی برای استفاده از انرژیهای نو دارد و در صورت سرمایه‌گذاری‌های تازه می‌توان از این نعمت خدادادی بهره‌مند شد. در این تحقیق سعی بر آن بود که مروری بر وضعیت کنونی انرژی و تقاضاهای آینده انرژی تجدیدپذیر در ایران انجام گیرد تا پتانسیل‌های انتقال و ارتقای فناوری انرژی‌های تجدیدپذیر و اقدامات انجام پذیرفته مشخص گردد. وجود منابع بزرگ نفت و گاز و ارزان بودن قیمت انرژی از طریق پرداخت یارانه در ایران، سبب شده تا کشورمان در مقایسه با کشورهای پیشرفته صنعتی از قافله انرژی های نو، عقب بماند. در ایران طی سال‌های اخیر ضرورت جای دادن انرژی های پاک در سبد انرژی کشور، مورد توجه قرار گرفته است، اما نبود تخصیص اعتبارات کافی اجازه نداده تا نیروگاه های بزرگی احداث شود .چنین ظرفیتی بلا استفاده کشور موجب شده است که تولید برق در ایران، اعم از احداث و نگهداری نیروگاه ها و تولید برق، سالانه دهها میلیارد دلار سوخت و درآمد ارزی کشور را ببلعد. سرمایه گذاری در صنعت انرژی نو، سرمایه گذاری برای استقلال انرژی است و کشورهایی که بتوانند زیرساخت های انرژی نو و شبکه برق خود را سریع‌تر گسترش دهند، در رقابت برای تولید برق و توسعه اقتصادی، یک گام جلوتر از رقیبان خود خواهند بود‎.‎ %U https://www.jrenew.ir/article_93859_45c8917a19b009d811ac3da82ccf298f.pdf