@article { author = {Pourdarbani, Razieh}, title = {Renewable Energy based Charge Station for Charging Plug-in Hybrid Electric Vehicle}, journal = {Journal of Renewable and New Energy}, volume = {8}, number = {1}, pages = {132-140}, year = {2021}, publisher = {Iranian Society of Heating Refrigeration Air Conditioning Engineers (IRSHRAE)}, issn = {2423-4931}, eissn = {2676-2994}, doi = {}, abstract = {   One of the main causes of air pollution in metropolises is the heavy traffic and high volume of cars and motor vehicles, which undoubtedly play a major role in increasing the amount of air pollutants that introduction of hybrid cars into the urban transport is essential. This paper first briefly introduces plug-in hybrid electric vehicles (PHEV) and their role in fuel consumption management; then a case study of a renewable energy-based charging station for PHEVs was assessed on demand on sunny and cloudy days. On a cloudy day, when wind speeds ranged from 10.4 to 11.6 m/s, charging demand was higher from about 6:00 to about 18:00 than PV and wind power generation, so the power controller turned on the FC to generate the extra energy needed to meet the demand. Also on a sunny day, when wind speeds ranged from 10.2 to 12.3 m/s, the charge demand was lower than PV and wind energy production. Therefore, the power controller turned off the FC and the available additional power was used to break down water to produce hydrogen. Overall, the solar and wind power charging station effectively met the demand for PHEVs on sunny and cloudy days.}, keywords = {Plug-in Hybrid Vehicles,Charge station,Renewable Energy}, title_fa = {ایستگاه شارژ مبتنی بر انرژی تجدیدپذیر برای شارژ وسایل نقلیه هیبریدی -الکتریکی پلاگین}, abstract_fa = {یکی از دلایل اصلی آلودگی هوای کلانشهرها، ترافیک سنگین و حجم بالای خودرو و وسایل نقلیه موتوری است؛ که ورود خودروهای هیبریدی به ناوگان حمل و نقل شهری امری ضروری است. در این مقاله، ابتدا به معرفی مختصر خودروهای هیبریدی و ضرورت توجه به آنها پرداخته شد؛ سپس به مطالعه موردی ایستگاه شارژ مبتنی بر انرژی تجدیدپذیر برای شارژ خودروهای هیبریدی پلاگین پرداخته شد. عملکرد ایستگاه در تامین تقاضا در روزهای آفتابی و ابری مورد ارزیابی قرار گرفت. در یک روز ابری زمانی که افزایش سرعت باد از 4/10 متر بر ثانیه به 6/11 متر در ثانیه بود، تقاضای شارژ از حدود ساعت 6:00 تا حدود 18:00 بیشتر از فتوولتائیک و تولید برق بادی بود، بنابراین کنترلر توان باعث شد FC روشن شود تا انرژی اضافی لازم برای تأمین تقاضای شارژ را تولید کند. همچنین در یک روز آفتابی که سرعت باد از 2/10 متر بر ثانیه تا 3/12 متر در ثانیه متغیر بود، میزان تقاضای شارژ کمتر از فتوولتائیک و تولید انرژی بادی بود. بنابراین کنترلر توان، سلول FC را خاموش کرد و نیروی اضافی در دسترس از طریق تجزیه آب برای تولید هیدروژن مصرف شد. در کل، ایستگاه شارژ مبتنی بر انرژی خورشید و باد به طور موثری تقاضای بار را در روزهای آفتابی و ابری برآورده ساخت.}, keywords_fa = {خودرو هیبریدی,ایستگاه شارژ,انرژی تجدیدپذیر}, url = {https://www.jrenew.ir/article_111159.html}, eprint = {https://www.jrenew.ir/article_111159_7ff73f1f532f6d0e3d4a3a6876b203c9.pdf} }