%0 Journal Article %T آموزش دانشگاهی انرژی‌های تجدیدپذیر %J نشریه انرژی های تجدیدپذیر و نو %I %Z 2423-4931 %A قرئلی و همکاران, کبری %D 2016 %\ 03/20/2016 %V 3 %N 1 %P 57-63 %! آموزش دانشگاهی انرژی‌های تجدیدپذیر %K انرژی %K تجدیدپذیر %K آموزش %K آزمایشگاه %K کارآموزی %K کارورزی %R %X مصرف روز افزون انرژی با توجه به روند رو به رشد صنعتی شدن کشورها به همراه مشکلات زیست محیطی ناشی از این روند و همچنین نرخ بالای کاهش منابع فسیلی، همه و همه دست به دست هم داده اند تا بهره گیری از انرژی های تجدیدپذیر به عنوان راهکاری موثر مطرح گردد. تامین انرژی مورد نیاز از منابع تجدید پذیر عزمی ملی می­طلبد که این مهم نیازمند فعالیتهای زیر بنایی فرهنگی از جمله آموزش در تمام سطوح جامعه می­باشد. این مقاله نگاهی دارد بر فعالیتهای آموزش فنی در حوزه تجدید پذیر با بهره گیری از تجارب پنج کشور پیشرو (آلمان، چین، آمریکا، کانادا و نروژ) در این زمینه. بررسی­های انجام شده موید این مطلب است که در کنار آموزش های تئوری، جنبه های عملی آموزش بسیار حائز اهمیت می­باشد. امکان استفاده از آزمایشگاه­ها، شرکت در دوره ها و کارگاه­های تخصصی و امکان همکاری با صنعت در دوره­های کارآموزی و کارورزی حرفه ای نه تنها به ارتقائ سطح علمی دانشجویان کمک کرده بلکه فرهنگ استفاده از انرژی های تجدید پذیر را در ذهن دانشجویان به یک باور انکار ناپذیر تبدیل می­نماید. افراد در آینده حرفه ای خویش، نگاه ویژه ای به استفاده از این مفاهیم در طرحها، برنامه­ریزیها و تجربیات خود خواهند داشت. این نگاه ویژه در نسل آینده مهندسان و طراحان سر آغاز فصل نوینی از استفاده عمومی از این منبع پاک در سطح جامعه خواهد بود.   %U https://www.jrenew.ir/article_49068_a2d06f503c785e1a3027a967828befd4.pdf